Kategoriler
Tavsiye Siteler
Son Yazılar
Son Yorumlar
7 sene önce tarafından yazıldı, 314 kez okundu ve hakkında yoruma kapatıldı.

selamun aleyküm hocam,

müslüman bayanın gayri müslüman yanında tesettürü nasıl olmalı…öğrenci evlerinde kalan arkadaşımın odasına budist biri geldiği için tesettür konusunda sıkıntı yaşıyo…normalde hanbeliler dışındaki mezhepler cevaz vermiyo ve gayri müslim kafir kadın , kafir erkek gibidir diyo..bir tek hanbeliler farklı düşünüyo sanırım..ne yapmak lazım…cevaz veren ya da hanbeliyi taklit edin diyen var ama doğrusu nedir sizce

 

Aleyküm selam

Kardeşim bu mesele de fıkıh kaynaklarına baktığımızda bu hükümlerle karşılaşırız.

Kadının yabancı erkekler ile müslüman olmayan kadınlar karşısında avret yeri, yüzü, elleri (cumhûra göre içi) ve hanefîlerde bir rivâyete göre ayakları müstesnâ olmak üzere bütün bedenidir. Bir hadise göre etek boyu topuklardan bir karışa yakın yukarıda olabilir. Bu sebeple ayaklara kadar uzanan ve yerleri süpürerek kirlenen eteklere gerek yoktur. (Ebû-Dâvûd, Libas, 39; Avnu’l-Ma’bûd, C. XI, s. 175)

 

Ahmed b. Hanbel der ki: Bazıları, mü’min hanımın, Yahudi ve Hıristiyan kadınların yanında başını açamayaca­ğını söylemiştir. Ben onların tenasül uzvuna bakamayacağı, ebelik yapama­yacağı kanaatindeyim. Yine Ahmed’ten bir başka rivayet: Müslüman hanım zımmi kadınların yanında başını açamaz, onlarla hamama da giremez. Bu görüş, Mekhul ile Süleyman b. Musa’ya aittir. Bu görüşlerden ilki evladır. Çünkü gerek kâfir, gerekse yahudi kadınlar veya başkaları, Peygamber ha­nımlarının yanına gelip giderlerdi. Hicab kullanma gereği duymazlardı. Böyle bir emir de almamışlardır. Çünkü hicab kadınla erkek arasında sözko-nusu olur, kadınla kadın arasında değil. Nasıl ki bir mü’min erkekle bir zım­mi arasında bakma açısından fark gözetilmiyorsa bir mü’min hanım ile zımmi kadın arasında da fark gözetilmemesi gerekir. Hem bu konuda bir yargıya varabilmek için ya nass olması ya da kıyas yapılması gerekir. Böyle bir şey de söz konusu değildir (İbn Kudame, el-Muğni, c. 7, s. 26-27)

 

Bu hükümlerden çok net anlaşılıyor ki gayri Müslim bir kadının yanında Müslüman kadın yukarda bildirilen avret yerlerini muhafaza edecek. Lakin bu muhafaza onunla aynı evde kalırken Parti solu, çarşaflı vs. bulunacak demek değildir. Ahmet bin Hanbelin (r.aleyh) birinci görüşünde ibni Kudame izah ederken  Efendimizin (s.a.v) hanımlarının yanına gelip gidenlerden bahsetmiş oysa yaptığı izah Ahmet bin hanbelin Ben onların Uzvuna bakamayacağını ebelik yapamayacağını dediği yeri örneklendirirken Annelerimizin de sanki onlarla görüşürken Tenasül uzuvları sadece kapalıymış imajı vermiş. aslında annelerimizin de (r.anha) onlar gelip giderken dış örtüsü örtmedikleri tersine normal evdeki kıyafetleriyle onlarla bir arada bulunduklarını çok net anlıyoruz. Ahmet bin hanbelin İbni kudamenin dediği gibi evla olan birinci görüşüyse, demekki Tenasül uzvu hariç her yere bakmaları caizdir. Buda bence abes ve naslara aykırı bir durumdur ki bize göre yukarda verdiğim Ahmet bin hanbelin ikinci görüşü evladır nassa uygundur. Bu durumda bütün mezheblerin bu konuda hükmü aynı olmuş olur. Uzatmadan Hem Lutilik, Homoseksüellik ve Lezbiyenlik hükümlerini anladığımız ayetler gereği de Ahmet bin hanbel birinci görüşü serd etmiş olamaz. Evet Müslüman bir bayan gayri müslim bayan yanında yukarda bildirilen mahrem yerlerini açamaz. Ama dış örtüsü de giymez yani evde onla beraberken normal kıyafetleriyle oturur. Annelerimizin yanına gidip gelen zımmi kadınlar hükmünce. vesselam

Etiketler:

Malasef Yorumlar Kapalı.