Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Kategoriler
Tavsiye Siteler
Son Yazılar
Son Yorumlar
1 sene önce root1 root1 tarafından yazıldı, 162 kez okundu ve hakkında hiç yorum yapılmadı.

Yaratan Rabbinin adıyla oku! O, insanı “alak”dan yarattı. Oku. Rabbin nihayetsiz kerem sahibidir. O, kalemle yazmayı öğretendir, insana bilmediğini öğretendir (Alak,1-5)

 

Bu ayeti kerimelerin Tefsir bilgilerine girmeden, bu ayetlerde saklı bir incelikten bahsedeceğim daha doğrusu tefekkür nazarıyla idrakimize yansıyanları azda olsa paylaşacağız.

 

 

Bilindiği üzere insanda kuyruk sokumu noktası kökü temsil eder. Yani nefsi emmarenin en aktif olduğu yerdir. Anne rahminde çocuğun alak halinden yaratılış Halide ilk omurilik hattının oluşumuyla başlar.  Hikmeti hüda ilim açılımları da ilk vucudda bu noktadan başlar. Kuyruk sokumundaki en son (uca) kemiği malumunuz toprakta da çürümeyen tek kemiktir. Hatta rivayetlerde baas günü Hak Sübhanehu tekrar insanları bu kemikten yaratacağı bildirilir. Bu kemikte kişinin bütün özellikleri kodlanmıştır bir nevi çip gibi.  Kuyruk sokumunun diğer ucu omurilik hattının sonu beyne bağlıdır. Bu sebeple manada beyne arş denmiştir. Efendimizin s.a.v miraç hadislerinde bahsettiği o büyük kafası arşta kuyruğu yerde olan yılan hadisindeki inceliğin biri budur. Bu yılan insanda ki omuriliktir. Şeklen de zaten yılana benzer. Rahman arşa istiva etti ayetinin sırrına erebilmek için insan ilim yolunda ilerleyerek yükselir. İnsanı bu noktaya ulaştıracak olan kuran ilimleridir. Bu sebeple kuyruk sokumu noktasından ilim açılımları insanda başlar. Bu açılmamış olsa insan emmarenin pislik ve cehalet çukurlarında kalır. Tarıkat yollarında bunun açılımları zikirler vs. iledir. Avamda ise yani sadece müslümanım diyenlerde ise eğer dini yaşamaya başlarsa mesela namaza başlarsa bir müddet sonra bazı hastalıklarla bu ilim başlangıç noktası devreye girer. Söyleyeceğim şey insanların sırlarına agah olmayanların belki hayretle karşılayacağı şeydir. Ama bunlar vardır ve gerçektir.  Hayatta müslümanın yaşadığı her olgunun mutlaka manevi gelişimde bir payı vardır. Neyse hastalık dedik evet basur gibi rahatsızlıklarla aslında insanda bu nokta aktif hale gelir. Bu gerek tarıkat yolunda gerek sair Müslümanlarda bir türlü yaptıkları ibadetlerle bunu başaramayanlar da olur. Buda yapılan ibadetlerin hakkını verememeleri sebebiyledir. Hak Teala kuluna merhamet eder bu sefer bu musibet gibi gözüken hastalığı verir ki maksat hasıl olsun. Bu sebeple bizler ve Ehli keşf hastalara da insanların sandığı gibi  Allah şifa versin tarzında sözler sarf etmeyiz çünkü bu durum onun için başlı başına bir şifadır. Bunu hastanın aslında ganimet  bilmesi ve şükretmesi gerekir.Bu örnekte olduğu gibi hastalıkların manevi gelişimde rolleri çok büyüktür. Unutmayın her maddi hastalığın mutlaka bir manevi sebebi ve hikmeti vardır.Bu sebeple din inananlara musibetler karşısında sabrı ve hikmetle meseleye bakmayı tavsiye eder.  Bu anlattığım nokta tüm ilimlerin açılım noktasıdır. Yani hristiyanda da basur olur vs. aklınıza gelebilir. Bu noktanın aktifleşmesi ilmin açılımıdır insanda. Daha sonraki kazanımları bilgileri elde edebilmek için bu ön açılım her insanda olur. Sonrasında inançlarına bağlı olarak veya meyillerine göre ilmi ilerleme ve kazanımlar olur. Bu hastalıkla açılım örneğidir yoksa bir çok yöntem vardır bu noktayı aktif etmek için.  Eskiden tabiplerimizin çocukların doğduğunda aklı melekelerinin sağlıklı olması için kuyruk sokumundan hacamatla biraz kan almalarında ki sebeplerden biri de budur. Yani bir çok açılım yöntemi vardır.

Evet,  Ayette oku, Alak ve insanın bilmediğini öğrenmesi yani ilim tabirleri ne kadar manidar gerçekten. Şimdi buraya kadar verdiğimiz kısa bilgilerden sonra anlaşılmaktadır ki ilk inen ayet ve bu ayetin muhatabı ümmi zattan istenen aslında kendini okumasıdır sırrına agah olmasıdır. Zaten okuma yazması olmayan birine de ilk inen ayette bu incelik olmamış olsa abes bir durum ortaya çıkar. Öyle ya okuma bilmeyene ilk hitap oku olabilirmi?

Sanki Rabbimiz bizlere insanın madde ve mana yapısına vurgu yaparak nefislerimizi, kendimizi okumayı ve bu okumayı yaparkende maksada gerçek ilme ulaşabilmemiz için kurana uyarak okumayı tavsiye ediyor.

Ayetlere Hikmet ve Tefekkür gözlükleriyle bakabilme duasıyla vesselam

Etiketler:

Güvenlik Sorusu ** Zaman sınırı bitmiştir. CAPTCHA yeniden yükleyin.