Kategoriler
Tavsiye Siteler
Son Yazılar
Son yorumlar
4 yıl önce root1 root1 tarafından yazıldı, 7.087 kez okundu ve hakkında hiç yorum yapılmadı.

Şems Suresinin Fazilet ve havassı

Bu mübarek sûre, El-Kadir sûresinden sonra Mekke-i Mükerreme’de nazil olmuştur. On beş âyet, elli dört kelime ve iki yüz kırk altı harften ibarettir. Fasılası elif harfidir.

 Güneşe yemîn ile başladığı için kendisine bu ad verilmiştir. Bundan evvelki “El-Beled” sûresinde sağ ve sol ashabının hâlleri bildirilmişti. Bu sûrede de o iki zümrenin hâlleri bildiriliyor ve evvelki sûrede kâfirlerin âhiretteki hâlleri bildirilmişti. Bu sûrede de onların dünyadaki hâlleri bildirilmekte olduğundan bu iki sûre-i celîle arasında büyük bir münâsebet vardır.  Okunduğunda ayetlerin sonları ha-he  diye okunan bu surenin güneşin enerji kaynağının hidrojen ve helyum olduğunu söylercesine bir icaz içermesi de ayrıca mucizesidir.

Resulullah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) buyurdu ki: “Her kim Şems suresini okursa, O kişi sanki güneş ve ayın üzerine doğduğu her şeyi sadaka vermiş gibi sevap alır.“ ( Ebû Suud Tefsiri  9/165; Beydâvi Tefsiri)

Şems suresinin havassı

Bu mübarek surede havas eserlerinde 1,2 özelliği bildirilen ama içerik olarak çok hikmetler barındıran bir suredir. Bu surenin şahsımın tespit ettiği bazı faydaları ise şunlardır.

1-Güneş doğarken 41 kere okusa ömründe her beladan kurtulur. Yine düşman şerrinden korunmak içinde 41 kere okunur.

2-Devamlı bu sureyi okuyanlar her hayrı celp ederler. Şerli, kötü durumlarda kelimeleri adedince 54 defa okunması şerleri hayra çevirir biiznillah.

3-Susuzlukta okunması susuzluğu giderir. Ateşli hastalıklarda okunması ateşi düşürür ve harareti teskin eder.

4-Divane, mecnun, halüsinasyon ve özellikle ellerinde, başında titreme hastalığı olanlara, bu sure şems saatinde hurufu mukatta (harf, harf ayrık olarak) gül ve zağferanla yazılıp suya konsa ve o suya 41 defa bu sure okunsa ve hastalara 21 gün içirilse şifadır biiznillah.

5-Yine  (tremor, nevroz, isteri, Parkinson) gibi ellerinde veya başında titreme hastalığı olanlar için tavşanın eti özellikle kafa etinide yemeleri ve suyuyla sıkıntılı uzuvlarını ovalamaları şifadır. Tavşanın suyuna bu sureyi 41 defa okumaları ve bu suyla sıkıntılı uzuvlarını ovalamaları daha faydalıdır.

6-Şer üzere toplanmış ve düşmanlık yapanların dağılması ve perişan olmaları için bu sure yeni yapılmış bir toprak saksı, çömlek üzerine yazılsa ve düşmanların hanelerinin önünde kırsa maksat hasıl olur.

7-Kötü fiiller işleyen zina eden erkeklere veya yuva yıkmaya çalışan kadınlara karşıda bu sure 54 kere okunursa o kötü fiillerinden vaz geçerler biiznillah. Özellikle zina edenin bu fiilden vazgeçmesi için beyaz bir yün ipliğe bu sureyi 41 veya 54 defa okuyup o ipi zina edenin üzerinde taşıtılırsa o kötü eylemden vaz geçecektir.

8-Bu surenin celp ve bağlama gibi şerre bakan uygulamaları da vardır. Lakin yazmıyoruz. 

9-Davar veya sığır sürüleri olanlar bunlardan kaybolan olurda, kurt ve diğer vahşi hayvanlar o hayvana zarar vermesin diye, bir bıçağı yarım açık haldeyken tek nefeste 1 kere okumak şartı ile bu sureyi 7 defa o bıçağın üzerine okuyup ve kaybolan hayvanına kurtlar zarar vermesin kurtların ağzını bu sure ile kilitledim diye niyetlenip, bıçağı kapatırsa biiznillah o civardaki kurtların ağzı kilitlenir ve hayvanına zarar veremezler. Bu usul eskiden yüzlerce yıl doğuda defalarca kullanılmış ve her seferinde de muvaffak olunmuş yaygın bilinen bir uygulamadır. Eskiden malı kaybolanlar mallarını aramaya gitmeden bunu yapabilenlere yaptırırlar veya kendileri yapar öyle gider mallarını ararlardı. Hikmeti hüda hayvanları bulduklarında başında kurtların ağızlarından köpükler saçılmış ve bitkin bir şekilde hayvanlarına zarar vermediklerini gören ve şahit olan çok kişi olmuştur.  Hayvan bulunduktan sonra ise bıçak bir fatiha suresi okunarak açılır ve kilitlediğim kurtların ağzını bu sure ile açtım denir. Bu usulün benzeri fitne ve fesatçılar içinde kullanılırsa kişi hakkında fitne çıkarmaz olurlar biiznillah.

10-Bu surenin de riyazatı ve görevlileriyle irtibatı vardır lakin sakıncalarından dolayı beyan etmiyoruz. Birde yeri gelmişken belirtelim ki, ebul abbas ahmed bin ali el buninin menbau usulül hikmeh gibi bazı eski havas eserlerinde bahsedilen sarışın ve havai mizaçta olan küçük erkek çocukların kullanılarak bu sureyle yapılan bir bakım mendel uygulaması vardır. Cinci olup da görme kabiliyeti olmayanlar hastalara bakmakta bu usulü uygular ve çocuğun görümünden faydalanırlardı. İşte bu tarz eserlerde verilen böyle uygulamalar o bakımlarda kullanılan çocukların ileriki yaşlarda çok büyük sıkıntılara ve musallata uğramalarına sebep olan bir durumdur ki, bu tarz ilimlerle meşgul olupta böyle eserlerde verilen bu tarz uygulamaları sakın kimse uygulamasın. Bu özellikle o çocuklar için büyük bir tehlikedir. Vebali ağırdır. O tarz eserlerde geçiyo diye kimse kanıpta uygulamaya kalkmasın. Biz Allah için uyarıyoruz.

11-Bu surenin güneş ve ay menzillerindeki ruhaniler üzerinde büyük bir tesiri vardır. Özellikle onların sebep olduğu her türlü manevi rahatsızlıklarda bu surenin okunması çok faydalıdır. Bir de cinler tarafından insanlara yapılan sihir ve büyülerin iptal edilmesinde bu surenin 41-54 veya 246 kez okunması o büyülerin iptaline sebeptir.

12-Bu surenin rad suresiyle beraber maddeye tasarrufta ve tayyı mekanda kullanılış şekilleri ve özellikle alemler  (boyutlar) arasında geçişte çok faydaları vardır.

13-Tasavvufta manevi tıkanıklıkların olduğu zamanlarda, nefsin karanlıklarının dağılmasında ve ruh güneşinin manada kalbe doğmasında bu surenin devamlı okunması çok faydalıdır. Bu surenin özellikle ilk 9 ayetinin seyri sülükte saliklere bakan birçok yönleri vardır. Daha önce şems suresinin ilk 9 ayetine işari bakış adıyla bloğumda bir makale yayınlamıştım. Oradan manevi faydalarına ve kalbi ilhamların safhalarının izahlarına da bakabilirsiniz. Allahu alem bissavab.  

 

Etiketler:

Güvenlik Sorusu ** Zaman sınırı bitmiştir. CAPTCHA yeniden yükleyin.